Solhatt till Bus

Nu har jag suttit och bråkat med mitt solhattsmönster. Ska såklart rita det själv och inte använda fungerande befintliga. Lite korkad är man kanske…  Bus ville ha en i Pippi-tyget så jag testsydde en först i ett annat tyg. Den blev för liten så efter justeringar på mönstret så mönsterpassade jag och sydde en pippi-hatt. Som blev för stor, stl 54 och jag kan ha den.
Så jag sydde en till, men lät pippi vara. Resultatet blev rätt storlek och Bus ville ha den fast det inte var pippi. Tror hon ska ha ett gäng solhattar i sommar. Undra hur många det egentligen behövs?

DSC03290

DSC03286

7 svar to “Solhatt till Bus”

  1. Kan man ha för många skor, väskor och hattar? Inte när de är så där fina i alla fall…

  2. Så söt hon är i sin fina hatt! Solhattar kan man inte ha för många 😉

  3. Jag håller med, solhattar kan man inte ha för många av. Men är det inte meckigt att fixa helt själv? Hur som helst,

    Fint blev det!

  4. Jätte fin!! går inte att få för många solhattar =)

  5. Fin hatt – gillar tyger med hjärtan! Jag utgår från barnen övriga ”garderob” när det gäller införskaffande/tillverkande av solhattar eftersom jag gillar mkt färg och mönster så att alla kläder matchar med åtminstone en solhatt 🙂

  6. Kan man ha för många hattar? 😉

    Denna var helt klart supersnygg och storasyster här hemma beställde genast en likadan… lite tufft bara för mamman då som har en låååång lista på annat som ska knåpas ihop… 😉

  7. Så søt hun er i sin fine solhatt!
    Takk for hyggelige kommentaarer i min blogg:)
    Jeg legger deg i min bloggliste, håper det er ok?

Lämna en kommentar